Pages

Saturday, April 12, 2008

hidup aku...

sebenarnye..aku xtau nk mulakn dr mane..ok la...aku cite dari diri aku sendiri k..aku sayang kan adik2 aku...name dorg nur syazana,muhamad haziq khawarizmi dan nur syazwina...dorg la penyeri hidup aku..dorg la semangat aku uk aku smpai ke tahap ni..aku ank sulong..klu bukan aku yg jd contoh kepada dorg..hm..ape akn jd pada dorg kn...so aku la kene betul sikit klu nk bentuk adik2 aku...macam2 yg jd mase kami berempat membesar bersame..ok..start kisah dr aku la k...hehe..mase aku kecik2 dulu...aku dulu sangat2 la nakal..kat kampung tu (melaka pindah) aku la budak perempuan yg nakal..sebab nye..aku mane de kwn perempuan yg nk kwn dgn aku...dulu aku kwn dgn abg azmir..kwn dgn kaloi..adi rizal,nazmi(sepupu)...dan sewaktu dgn nye la..aku ni mcm tomboy..mane reti cntik2 ni..hehe sampai sekarang pn..mak aku cukup..marah sebab aku xpndai nk bersolek..huhuhu...aku dulu..punye la nakal..sampai kn aku kene jahit kat tgn aku 4 jahitan la...sbb men basikal laju2 so kene la pagar karat...ape lagi..tersayat la tgn aku kat pagar tu..hehe..mase tu umur aku tah bape tahun tah....adik aku yg angah tu lembut je sebenar nye..die la mnusia yg aku syg sgt2...tgn die pn kene jahit gak...sbb ms tu kami 4 adik beradik..tggl dlm umah..bese la..ibu bape keje..so aku sbgai ketua..dukung la adik aku yg last sekali...kami ni da lapar...tp ibu bese nye..sebelom g keje da msk da tuk kitorg dan die simpan mknn tu kat dlm oven...so aku arah kn la adik aku yg angah tu kuar kn lauk2 yg ade...nk jd cite..angah terlepas la lauk yg mgkuk kace kat atas penutup oven tu...pd mule nye...mgkuk tu x nmpk pn retak ke..pecah ke...tp..bl angah agkat je mgkuk tu..tibe2 tgn die terbelah..huhu..ngeri..aku leh nmpk tulang kat ibu jari die ms aku tgk2 luke die tu..besar beb luke die...mcm nk terputus dua da..ms aku lom nmpk luke adik aku tu..aku marah2 die..sbb aku ckp die kuat nangis..ade ke ptt kakak cm aku ni...huhu...bl da nmpk luke ms tu..aku jd panik...aku g letak adik aku yg kecik tu..apstu berlari g mntk tlg kat jiran sebelah umah..nasib bek la ms tu kebetulan die nk g keje..aku da x pk ape da..dlm kepala otak aku ms tu aku pk aku xnk adik aku tu sakit..tu jek..aku xpk lak nk kol ibu ayh aku..tp..part2 yg lawak nye bl ayh aku balik n cek mgkuk yg pecah tu..pstu leh lak die kate die nmpk kulit adik aku kat dlm lauk tu..haha ape nye la panik die bwk dgn berhati2 kulit 'adik' aku tu ke hospital n die suh doktor jahitkn sekali kulit tu kat tgn adik aku..pstu...dgn seteliti yg mgkin doktor tu tgk kulit yg ayh aku bwk...sesaat lepas tu doktor tu bgtau yg ayh aku bwk kulit ikan...mak aku bagai nk rak la ketawa..aku ke ptt kulit ikan tu nk d sambung kn kat adik aku..huhu..klu x tgn adik aku tu akn jd separuh ikan separuh manusia la..hahahaha....tu kisah angah..kisah adik lelaki aku yg hitam manis tp cm muka hindustan..hehe..die pn kene jahit gak rase nye..tp kat dahi nye..mcm mane la die x kene jahit...kisah nye gini...aku n angah da agk besar la ms tu..kami men rollerblade..kat blakang umah kat klang...hm..tgh2 men si hitam ni nk men gak..pstu kitorg bg la die pakai...da la kasut tu besar n die kecik..xpadan kecik mase tu...die nk gak cube men..hm..ape lagi...men2..sekali terhantuk dahi kat longkang...berdarah...bwk le g hospital gi jahit..heklu aku nk citekn kisah hidup aku..rase nye mau makan berminggu2 tuk aku cite kn...pastu kitorg balik kene mrh sbb bg si hitam tu men kasut roda..kisah adik aku yg kecik tu plak..die kene mcm2...dl die d bela oleh ibu ayh dr kecik..aku,angah dan si hitam tu d bela d kmpung..tp aku x penah rs nk beza2 kn dorg..wlupn dl mase aku kecik2 ade gak rs x puas hati..xpuas hati sbb adik aku tu ayh aku lebih syg kn die..adik aku tu la plg kesian wat mase ni..mcm2 die kene..xpe la..aku nk cite kisah die kene gak la jahit2 ni...die kene kat dahi gak klu x silap la..die kene ms die terjatuh ms mnd dgn kitorg...da la kecik..tp nk mnd same2..hm..ape lg..bl die da tergelicik jth..dahi die berdarah...kitorg pn kene la marah...tu la kisah kami adik beradik dlm membesar bersame2...hehe..sayang korang...

awin,angah,atan

No comments: